Thursday, September 13, 2012

sesuatu jadi rumit jika...

bip..bip...bunyi message kedengaran...lantas dengan segera terus membacanya...
"saya keluar makan dengan member tau..."
dengan segera membalas.."member mana?"
tidak lama kemuadian...message baru diterima..."member serumah" ringkas sahaja dibalas...
dengan hati yang masih gusar...lalu ditekan2 button keypad..."balik lewat ker? berapa orang?"...
..........................
tiada sebarang tindak balas...
pertanyaan itu tergantung begitu sahaja tanpa sebarang jawapan....
sehingga la lewat malam...

*********************************************************************************

"hari ahad keluar pergi mana je?"..message di hantar...
"hari ahad tu lepak rumah sewa lama ..kenapa?"
"lagi..?"
"jalan Bangi..." ringkas dibalas...
"jalan-jalan...hari sabtu wat ape jer lepas pendaftaran?"
bip..bip...bunyi message diterima...
"aik..banyaknyer tanya..nak makan jap.."

(kadang-kadang orang perempuan secara zahirnya akan rasa pelik bila pertanyaan yang sangat simple macam nie pun tak boleh nak jawab...dan kadang2 persoalan yang sedikit macam nie pun diangggap banyak...something wrong kat situ)

Dengan persaan yang masih tidak berpuas hati.....cuba mengajukan soalan lagi...
"pergi lepak2 sambil buat apa jer?'
"sembang jer...makan2..."ringkas message yang diterima...
"makan kat mana?"
"saya letih la nak jawab..ada sape-sape jumpa ke?"

pergh...berdarau darah bila tanya sikit pun tak boleh nak jawab...tapi...cuba bersabar....bersabar semampu yang mungkin....sabar...sabar itu perlu walaupun kadang-kadang ia ibarat memakan diri sendiri...orang perempuan nie walaupun sebenarnya dah tau jawapan yang sebenar...dia nak jugak dengar jawapan dari mulut lelaki tu sendiri...sebab dia nak tau tahap kejujuran lelaki itu sebenarnya...
nak di ringkaskan cerita..sebenanrya...perempuan tu dah tau yang sebenarnya lelaki tu pergi beraya dirumah kawan perempuan..tapi dia sangat musykil bila lelaki terbabit tidak bercakap jujur pada perempuan tersebut....
bukan kah lagi senang kalau jawapannya...
"saya pergi beraya rumah kawan ...perempuan..."
tak pun...
dia jawab...
" saya pergi keluar makan dengan lecture perempuan..."
or
""saya makan kat luar dengan member perempuan..."
 kan senang...tak da la pihak perempuan tu makan duri jer kat hati tu...
betul tak???
kadang-ladang orang lelaki suka sangat tuduh kaum perempuan nie complicated..
padahal...mereka sendiri yang buat sesuatu tu jadi lebih rumit...
kaum perempuan nie bukannya lahir kat dunia drngan perasaan cemburu 24 hour...tapi agak2 la kalau nak menipu....
kan...

p/s: takda kena mengena diantara ysng hidup or yang telah tiada..sekian.

3 comments:

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

http://www.nolimitadventure.com/

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/