Tuesday, July 26, 2011

Tempat Praktikum Ku

Assalamualaikum...
Haaa...Kalau korang nak tau, kat sini lah aku menjalani Praktikum...
wajib bagi semua pelajar semester akhir sebelem melangkah kealam pekerjaan...
Betul lah tu...korang tak silap baca...
PHILIPS...

Sebelum ni, urusan praktikum aku serahkan kepada pihak U untuk uruskan...
Pilihan pertama aku adalah Shah Alam,
Manakala pilihan kedua adalah Subang Jaya....
Kalau ditanya kenapa aku pilih 2 tempat ini...
jawapannya mudah...
sebab Kawasan orang kaya-kaya...haha...(tipu jerk)
abang n kakak menetap di situ...
dan kalau ditanya..kenapa aku tak cari sendiri tempat praktikum...kenapa minta U carikan?
jawapan aku senang jer...aku nak merantau...nak bebas...tak nak dekat dengan rumah..
taknak kusutkan kepala aku ulang alik naik syarikat mintak tempat untuk praktikum...
kan senang...goyang kaki tumpu study..
sampai waktu pergi praktikum...haha

Mula-mula aku dapat tau nama company nie..aku tak tau syarikat apa..
maklumlah...
dalam surat aku tu bukannaya dia tulis PHILIPS...
dia tulis nama company lain...(Sila rukuj gambar pertama bahagian bawah PHILIPS)
haaa...that's why aku blur jer time dapat surat dari UIL...
aku cari kat internet pun takda...mujur ada website company tu yang dah hampir expired...
so baru aku tau ianya dealer Philips...
pasal lampu-lampu..hehe
kalau korang tengok gambar..besar kan company nie..(haha jangan caya...ada office lain sekali)

 Nie lah kawan-kawan praktikum aku..
budak Uitm Shah Alam, UUM dan Poli...
Semua bergabung dalam satu bumbung..hehe
4orang wakil pelajar  Uitm,
4 orang wakil pelajar UUM
dan 4 orang lagi wakil dari politeknik...
aku pun tak ingat politeknik mana...
sebabnya..aku biasa bergaul dengan budak Uitm jer kot...
Banyak lah kenangan manis dan pahit waktu aku dengan kawan-kawan aku kat sini...
hehe...seronok sangat...
seronok sebab dapat ramai kawan-kawan yang baik....
tak seronok sebab banyak sangat kerja yang diorang bagi...
serius banyak...kekadang tu jelez jugak tengok member lain yang praktikum tempat lain bosan tak buat pape...aku pulak busy memanjang...sempat lagi diorang online time office hour..
kalau aku nie...
jangan harap lah...habis kerja...sebelum tido baru boleh online...kesian kan..haha 
kadang-kadang terpaksa OT...balik malam...
tak cukup hari isnin smpai sabtu kerja...hari minggu pun nak kena kerja..ish3...
kadang-kadang tu kalau dah lewat balik..adelah jugak bos dengan driver dia hantar aku balik naik kereta merc dia tu..
kadang-kadang naik volvo...
haha..kadang-kadang tergelak jugak aku..jarang staff dapat naik kerata bos siap berhantar...
ini kira untung la kan...hehe
Gambar nie diambil masa kiteorang dah nak habis praktikum...
Company buat jamuan skit..belanja makan KFC dan Pizza..
Nie kat bilik R&D...
that's why lapang takda meja kerusi..
kalau makan kat dalam office..alamatnya..
bersepah la nanti...hehe
Hoho...dalam gambar nie ada mak tiri...
ops...tak boleh tau yang mana...
sebab kiteorang suka mengumpat mak tiri...
budak Uitm ke...UUM ker...Poli ker..sama jer..
semua tak suka dia...yang pasti dia dari HR department..hehe..
jahatkan kami nie...jangan tiru perangai kami nie yer...
so far...staff lain semua sporting habis...
dan sememangnya aku dapat offer kerja tetap kat company nie...
beria-ria bos offer aku kerja kat situ...hurm..
eh lupa...supervisor aku takda dalam gambar nie..
sebab dia masuk "workshop"bak kata lecturer aku...
(bersalin anak pertama kat hospital)


P/s: sekarang ni lah baru aku nak cerita pasal waktu aku praktikum...dah dapat A..nak mengumpat sekarang pun takpe..haha..benda dah lepas...takpe kan..

No comments: