Tuesday, September 6, 2011

Playback Raya ke-3 2011

Assalamualaikum...
Alhamdulillah...tahun nie kami dapat diberikan kesihatan yang baik untuk berkumpul beraya bersama dengan kawan-kawan seperti tahun lepas...


kalau di reverse balik...gambar raya nie diambil masa tahun 2010...selepas penat kami jelajah semua
rumah kawan-kawan...siggah pulak kat pantai BNO untuk bergambar kenangan...
(*ini kira playback jer la...hehe)
tahun nie kritikal betul...esoknye nak beraya dengan kawan-kawan...malam tue jugak la siapkan baju raya...
letak crumble bagi cantik sikit baju kebaya tue...sakit pinggang dibuatnya...adey...
macam tahu lepas...baju ungu kat gambar atas tu ana jahit sendiri baju kurung pahang...first time buat...
tapi tak seteruk raya tahun nie...malam raya pun masih menjahit lagi...
tahun lepas, time puasa dah siap dah baju..tinggal pakai je..
tahun nieesok nak raya...malam nie siapkan...
buat baju kurung pahang 2 pasang..baju kebaya sepasang...hehe..janji puas hati menjadi...
yang lain tu dah hantar siap kat tailor sebelum puasa...
*****************************************

video
Ini lah video yang kami ambil tahun lepas...credit kepada juru kamera kami...
iaitu...
Cikgu yudin... hehe :)

Bagi tahun nie pulak...seperti biasa..kami akan berkumpul kat rumah Ketua iaitu Yudin jam 8.30 pagi..tapi macam biase lah...janji jam 8.30...jam 9 pagi baru sampai...
So, mengikut tradisi...kami akan pergi beraya kerumah-rumah kawan yang turut serta dalam konvo kami..
istilah paling senang....
"Baraan"
tak pernah dengar? nie istilah jawa yer...naik motor atau kereta ramai-ramai dengan tujuan pergi beraya...
haaa...baraan la namanyer tue...
yang paling best..makanan yang disediakan tuan rumah sedap-sedap belaka...
ada soto, mee goreng, bihun goreng, laksa...macam-macam lah...
aish...rugi tak joint...sebab waktu nie lah kita nak kenal orang...tengok rumah orang pun yer...
kot la ade teruna hansem ker...anak dara cantik ker kat rumah tue...sape tau kan...
(haha..pulak dah melalutnyer...)
tapi inie baraan dengan kawan-kawan ex-sekolah rendah yer..harap maklum...
baraan kat entry ana nie bukan seperti baraan kampung macam mak ayah selalu buat tue...hehe tolong jangan tersalah faham...ok..
nanti ana wat kat entry lain pasal topik tue...heeee...



























p/s:dengan harapan sekiranya kawan-kawan tak dapat copy gambar raya hari tue, bolehlah terus save kat sini...(combine camera sendiri &credit pic dari Cikgu Yudin)...tahun lepas buat kuey teow goreng pedas...tahun nie wat bihun goreng pun pedas...nasib korang lah kalau tak tahan pedas..sebab tuan rumahnyer memang suke pedas....jangan serik datang beraya kat rumah...weeeeeeeeeee...

7 comments:

Anonymous said...

Buku : Bak kata P.Ramlee dalam Pendekar Bujang Lapok; "Yang kecik-kecik, yang rendah-rendah, yang comel-comel tu siaper?"

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

ya ampun meriah giler tgk pics....mesti bergeger umah ekkk...bestnyer...
uiks geng mkn pedas nampaknyer sebab ai pow suka pedas ngeee

Ana Ghazali said...

hehe...suke2...lagi pedas lagi sedap..(kecik2 berapi)

fuad ansari said...

ari tu beraya kat johor, ramai yg dok sebut2 baraan.. baraan.. tak faham pun sebenarnya.. buat2 faham je..

sekarang, baru faham... thanks.. hehe..

Ana Ghazali said...

hehe...johor pun ramai orang jawa...

echa takashimaya said...

pandai jahit yer! bestnyer! nak tempah baju bole?hehe.

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

khennn lagik berselera makan kalo pedas ngeee