Friday, December 2, 2011

Ronda malam-malam di street market (the Curve)

Assalamualaikum...
Hari tue tengah boring-boring...kaklin suggest nak ronda malam-malam kat curve..saja nak tengok suasana waktu malam..aku pun setuju jer la..
hehe..aku kan suka jalan...pantang diajak...mestilah ikut...
malam tue kami pergi jam 8.30..kira awal lagi...ramai betul orang...bersesak-sesak juga lah dibuatnya...
selalu pergi waktu siang jer..tak sangka pulak...
waktu malam lagi meriah...
wah..siap dibuka booth lagi untuk jualan...
macam-macam ada...


dari baju, tudung..aksesori handphone..aksesori perempuan semua ada lah...
start jam pukul 10 malam...beransur-ansur satu persatu gerai ditutup..


so..jalan punya jalan...jumpa pulak "batu seremban"...kalau kat sekolah-sekolah...orang jual...5 biji 2 ringgit jer...tapi kat sini 1 biji 2 ringgit yer...jangan korang terkejut pulak...haha..pandai diorang cari duit kan...
batu seremban yang diorang jual tue bukan pakai batu macam zaman kita kecik2 dulu...yang pakai kutip batu kat tepi jalan tue...zaman sekarang nie diorang main batu seremban yang  dibalut kain siap berjahit tau..tujuannya untuk keselamatan...maklumlah...budak-budak kan ganas-ganas sikit kalau main tue...
so, seiring dengan peredaran semasa...keselamatan juga dipertingkatkan..takda la nanti kes baling-baling batu seremban kat muka orang....

yang pasti...ada harga ada rupa...
compare beli kat sini berbanding kat sekolah..kualitinya serta patern lebih cantik yang mahal...
(sorry peeps..aku terlupa amik gambar batu seremban tue..heee)



P/s: sekarang nie kan bulan desember...so...dekat dengan perayaan hari natal@ krismas nie..mesti pasaraya besar tengah wat persiapan menghias pokok krismas palsu macam tahun-tahun lepas...hehe...exited la pulak nak berjalan lagi...n jualan akhir tahun pun dah banyak...cuma poket jer kosong nie...dush2...aish...sekian wassalam..

2 comments:

aniswany said...

untung laa dpt jalan2 ^__^

Blog Skuter Merah Jambu said...

hehe...sesekali..tu pun kalau poket ada isi...